Fiverr Forum

Écriture de récits originaux en français

Bonjour. J’ai pu constater que la communauté francophone est faible et la qualité des vendeurs, pour la plupart venant du Maghreb, ont une compréhension évasive de l’orthographe, conjugaison, grammaire et ponctuation.

Je suppose que c’est la connaissance de l’arabe et de l’anglais qui rendent l’apprentissage plus difficile puisque elle devient une langue secondaire.

Venant de Suisse romande, je parle français, et uniquement le français, depuis plus de 20 ans. Je vous propose mes services pour l’élaboration d’un récit dans la langue de Molière.

https://www.fiverr.com/suntuosoo155/write-a-original-french-story

Comme je vis en Suisse, le prix que je propose est ridiculement bas par rapport au salaire de mon job qui avoisine les 5 000 francs suisses (5 210 dollars américains ou 4 340 euros)…

Comprenez que je fais ça, non pas pour l’argent, mais par passion de la littérature.

Si vous avez besoin d’aide, contactez-moi, et nous parlerons de votre projet.

À bientôt !

Very refreshing gig, happy to see someone advertising an original, quality gig. Keep it up! (Market will probably be very limited, though :confused: )

Yes, absolutely. There are very few francophones.

Fiverr exists in only one language. It’s too bad. :pensive:

Thank you! :smile:

No problem man. I’m Portuguese and I was able to land some contracts solely due to that fact (mainly in Brasil), even though my field has nothing to do with language (I do video work). There’s always some market.

I’m also of Portuguese origin, but I don’t speak the language. :sweat_smile:

This is true (for video editing or photo retouching), the conversational English may suffice.

Don’t underestimate the amount of people with little to no English skills. They will be more comfortable speaking their own language, and everything else being equal they will always pick you. Or they’ll be willing to pay a premium for that comfort.

Yes. Portuguese is a widely used language in the world, such as French, Spanish and Arabic (+ Hindi and Mandarin).

Do you have a lot of clients speaking Portuguese?

Most of my clients are from the US… other than that I got a couple from Portugal and half a dozen from brasil.

Hm, okay, thank you for your response!